avem Prutul

Avem Nil?

Nu, nu avem Nilul lung si misterios, mărginit de adevărate ziduri verzi în care copacii sunt sufocaţi de liane, apoi cu acea regiune mlăştinoasă, iar la ape mari cu multele insule de vegetaţie alcătuite din trestie şi papirus. Croaziere pe Nil, emotia de a intalni piramidele? Nu, nu avem Nil.

Avem Amazon?

Nu, nu avem Amazonul unic, magnific si misterios, al carui bazin este vizibil chiar si din satelit, desfasurându-se în marea sa splendoare ca o adevarata frunza. Pirania, aluni brazilieni, copaci de cauciuc, si lemn de trandafir? Nu, nu avem Amazon.

Avem, insa, o Dunare cu un defileu superb, barajul si lacul de acumulare, pe care vazandu-le acum cativa ani cat de frumoase sunt, cand ma pregateam sa devin studenta in Timisoara, eu o galateanca, mi-am promis sa le revad si le voi revedea, cu siguranta, pentru ca si Ralu trebuie sa le vada.

Avem Dunarea cu Delta ei (univers unic si mirific) si afluentii minunati – raurile cu povestile lor nemuritoare.

Avem Prutul, poate inca nedescoperit la adevarata lui valoare si poate mai putin interesant pentru oamenii secolului vitezei, care aleg croazierele pe Nil in schimbul salbaticiei frumoase, atunci cand e vorba de un concediu sau o vacanta.

De fapt, s-ar putea sa ma insel, nu stiu sigur cat de navigabil este sau daca se permite o calatorie pe el, de la izvor si pana la revarsarea lui in fluviu, dar ma voi interesa … si ar fi minunat de descoperit, nu?

Am aflat ca a existat actiunea Prutul, actiune care nu te poate lasa indiferent …

… si iata ca am citit despre si asa am descoperit ca “poate deveni navigabil, el trebuie doar amenajat corespunzător”.

Nu am fost pe Nil, dar nici nu am trait experienta de a vedea ceva, care dupa spusele unui domn, care m-a inspirat in a scrie aceste cateva randuri si de la care am permisiunea de a posta fotografii recente, este ceva foarte frumos si comparabil cu Delta sau poate chiar mai interesant: Prutul.

Nu avem Nil, Amazon … nu avem timp intr-o viata de om sa vedem tot ce e frumos pe pamantul asta, chiar daca ne-am putea permite, dar putem avea timp sa nu fim indiferenti …

Multumesc d-lui Nastasa pentru amabilitatea cu care mi-a oferit imortalizarile peisajelor  (le gasiti la pagina Prutul).

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

