luam cu noi doar sufletul …

Mi-am amintit de postul „vorba de duh”, scris in 3 iulie 2008, si mi-am amintit din nou versurile lui John Lennon: „Nobody loves you when youre down and out”. 

Asa imi plac vorbele de duh ! Azi am postat una, asa de dimineata, pentru ca am avut un motiv. Unul foarte diferit de ce s-a intamplat ieri intr-un loc al acestui oras. Se intampla peste tot in lumea asta mare sa intalnesti cersatori, oameni fara adapost, fara nici o directie in viata, oameni care din diverse motive intind mana pentru un banut. Experientele personale ale fiecaruia sunt demne de relatare, dar mai ales de studiu si stiu ca exista cativa care o fac.  Eu scriu doar cateva randuri impresionata de un dialog simplu, dar cu rezonante profunde.

Nu mai am bani in buzunar, astept salariu. Recunosc. De data asta nu mi-am planificat finantele asa incat ma vad nevoita sa mai astept o zi pana cand voi putea achizitiona ce-mi doresc. Slava Domnului ca avem ce manca, eu si familia mea. Am ajuns intr-un loc pentru a verifica daca ceea ce-mi doresc mai gasesc si maine, iar in apropiere un om cu o barba mare si alba ma roaga sa-i dau un ban. Vad un om care-mi cere ajutorul. Ochii ii sunt blanzi si ceva ma opreste. Ii spun ca-mi pare rau, dar ca nu am si il aud spunand cu o voce incredibil de frumoasa : “nimeni nu ma iubeste”. Ma opresc, caci in mintea mea se aude un vers al lui John Lennon. Ceva m-a oprit din drumul meu si de aceea ii spun din nou ca-mi pare rau, dar chiar nu am si ca ma voi intoarce maine cand voi avea. Ma crede. Chiar imi spune asta. Il privesc. Stau locului, oamenii trec pe langa noi nepasatori.

Cu viata …chiar nu e de joaca. Putem sa ne ridicam singuri? Poate el sa se ridice de acolo, sa-si spuna ca s-a trezit si ca niciodata nu e prea tarziu sa-si castige existenta? Poate sa-si spuna ca se iubeste si pentru asta se va ridica? Cati pot sa o faca? Cati sunt ca el? Multi.

Mi-am amintit versurile lui John Lennon „Nobody loves you when youre down and out”, adica nimeni nu te iubeste cand esti la pamant si invins, si mai mult, m-am gandit la acei oameni care mai fac ceva in plus. Isi lustruiesc pantofii cei negri, de lac si foarte scumpi, ascutiti la varf, dar tociti de atata indiferenta in fata umanitatii si strivesc, ca pe un gandac, pe cel care este deja la pamant. Apoi, se gandesc cu satisfactie la „cifrele marete” si mai trec pe la biserica, pentru ca asa da bine in fata comunitatii.

Dragii mei, ei bine … redundant sa mai scriu si eu despre ceea ce se tot scrie, despre nedreptate, despre ipocrizie, despre falsele fatete si, totusi, ma revolt … chiar daca stiu ca insemnarile mele nu schimba cu nimic lumea in care traim, chiar daca, indiferent daca ne reamintim ca nu suntem nemuritori, luam cu noi acolo, dincolo, nimic altceva, doar sufletul …

John Lennon „Nobody loves you …”

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la luam cu noi doar sufletul …

  1. catiamaxim spune:

    Însemnările tale schimbă…un pic :)) lumea!

  2. indiferent spune:

    Multumesc, draga mea🙂

  3. Azi la LIDL o tiganca cu 4 copii, 2 in carut si 2 pe jos. Unul dintre purandeii ce stiau sa mearga trage sa intre in fata oamenilor la care mama-sa il striga sa stea la coada ca sunt alti oameni in fata lui.

    Pct in care o femeie cu un cos destul de incarcat.. ii cedeaza locul in fata tigancii pentru a plati.

    Sunt sigur ca daca tiganca nu si-ar fi atentionat copilul sa stea la rand femeia ce i-a cedat randul nu ar fi facut-o.

    Acum imi pare rau ca nu le-am oferit ceva..

    –-

    Frumos postul, mi-a placut mult.

  4. indiferent spune:

    Ionut, si mie mi-a placut istorioara ta. Ma bucur ca inca mai treci pe aici🙂

    Ce mai face Ceahlaul ? Racoros ? Vizitat de multi turisti ?

  5. Zina spune:

    Liana, nici măcar sufletul nu îl luăm cu noi. Ni-l dăm.
    În ceea ce privește cerșetorii, fiecare își are povestea lui, dar poveștile astea sunt generate de proasta asistență socială din țara noastră. Acolo ar fi ceva de schimbat, în primul rând.

  6. indiferent spune:

    Asa este, Zina … poate ca este doar un fel de a spune ca-l luam cu noi … Ne dam sufletul aici pe pamant trecand in nefiinta si speram ca-si incepe calatoria acolo ca si cum inca mai face parte din noi. Vezi tu ca nu suntem indiferenti la speranta ca un „dincolo” exista, desi inteligenta unora dintre noi a concluzionat deja …

    Povestile oamenilor sunt generate de diferenta lor. Si nu se va schimba nimic in ceea ce-i priveste pe cei „la pamant”, nu atat asistentei sociale pe care o tara o poate avea, ci a puterii lor de a se ridica, cu sau fara ajutor …
    Exista oameni „la pamant”, care nu sunt chiar cersetori si nu au chiar nevoie de asistenta sociala, poate ca sunt deosebiti, dar care sunt „striviti” pentru ca interesul primeaza.

  7. Zina spune:

    Și asta e adevărat…

  8. Silving spune:

    Esti de pe langa Ceahlau?
    mi-a placut postul asta🙂

  9. indiferent spune:

    Sunt din Galati, locuiesc in Galati. Ma bucur ca ti-a placut articolul meu. Te mai astept !🙂

Lasă un răspuns

