in fiecare zi, indiferent de …

Un zambet, in fiecare zi, indiferent cati nori se aduna. O cafea, in fiecare zi, facuta la ibric si bauta in linistea diminetii, indiferent de ora matinala. Un multumesc, in fiecare zi, indiferent de cata afectiune ti se arata. Un gand frumos catre o amintire, in fiecare zi, indiferent ca amintirile sunt dintr-o viata agitata.

Femeie, in fiecare zi, indiferent cat de mult te vrea viata … bărbată.

Ah, ce dragut … mi s-a facut dor de mers la teatru … Deci, in fiecare zi, un dor, indiferent ce fel de dor … Mi s-a facut dor de „O scrisoare pierduta” … Abia astept sa se deschida stagiunea teatrala ! As merge la teatru, in fiecare zi, indiferent de … Voi ?

Zoe: (coborând precipitat treptele) Ai auzit, Fănică? Ai auzit? Onestul tău d. Agamiţă, care reuşeşte, care triumfează, păstrează scrisoarea… Ce trebuie să facă onestul Caţavencu, care n-a reuşit, care-şi muşcă acuma mâinile, îşi mestecă turbarea şi mă ocheşte din cine ştie ce ascunzătoare? (agitată.) A! Mi-e groază să mă gândesc. Ce face Caţavencu? Unde e ascuns şarpele? De unde o să-şi arunce veninul asupra mea?
Tipătescu: Zoe! Zoe! Fii bărbată…
Zoe: (înecată) Nu mai pot, nu mai pot. Vorbele lui Dandanache mi-au luat toată puterea, mi-au frânt inima… A! Înnebunesc de frică. (îşi ascunde obrazul.)
Pristanda: (venind repede din stânga) Coană Joiţico! Coană Joiţico!…
Tipătescu: Ghiţă!
Zoe: (tresărind) Ghiţă… Ce e? Spune!
Pristanda: (oprindu-se) Coană Joiţico, voiam să…
Zoe: (fierbând) Spune, nu mă chinui! Ce e? A publicat-o? Dă-mi-o s-o văz! (foarte agitată) Dă-mi-o, s-o văz!
Tipătescu: Zoe! Eşti nebună!
Pristanda: (aparte) Curat nebună!
Zoe: Da, sunt nebună! Şi ţie trebuie să-ţi mulţumesc de asta.
Pristanda: (căutând s-o calmeze) Nu, coană Joiţico, nu e nimica, nu e nimica publicat… „Răcnetul” nici n-a apărut astăzi… După ce a fugit Caţavencu, dăscălimea s-a apucat la ceartă, s-au bătut, l-au bătut pe popa Pripici, şi nici vorbă să mai scoaţă gazeta… S-a spart partidul independent… s-a spart! (încet Zoii, trecând spre Tipătescu.) Am să vă spun ceva secret, acu numaidecât!
Tipătescu: Nu spuneam eu! Dar Caţavencu?
Pristanda: Nu l-am găsit, coane Fănică, parcă a intrat în pământ. (bătându-se repede pe frunte ca şi cum şi-ar aduce aminte de ceva.) A! Ce-am uitat! Să mă iertaţi, sărut mâna, coane Fănică… Ministrul… nu, miniştrii, toţi şapte, vă cheamă la telegraf numaidecât… de-aia vă căutam aşa de zor…
Tipătescu: La telegraf? Ce mai vor de la mine?
Pristanda: Nu ştiu, dar bate telegraful de un ceas, coane Fănică, trebuie să mergeţi.
Tipătescu: A, blestemată politică… Zoe! Zoe, curaj, mă duc…
Zoe: Du-te.
Tipătescu: Mi-ntorc îndată. (îi sărută mâna.) Zoe, fii cuminte! Nu suntem pierduţi; n-ai grijă; la revedere! (pleacă prin fund.)
Zoe: La revedere!… A!… cum pot să iubesc pe omul ăsta! (cade pe gânduri. Pristanda urmăreşte pe Tipătescu până la ieşire şi se uită după el până se depărtează.)”

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la in fiecare zi, indiferent de …

  1. Zina spune:

    Ooo, frumos ! Și eu iubesc teatrul și aștept cu nerăbdare deschiderea stagiunii 2012-2013 ! În ceea ce privește ”O scrisoare pierdută”… mi-e cam teamă, de când cu varianta aia în care Dandanache mergea pe bicicletă și vorbea la… mobil !

  2. indiferent spune:

    Zina, clar, eu vreau o varianta asa cum era cu Birlic : http://www.youtube.com/watch?v=qQjfhvlDFLk

  3. Silving spune:

    Si mie mi-e dor de teatru,din studentie n-am mai fost, de multe ori imi propuneam pentru cand vin in tra,dar rar stau in Bucuresti,si daca e,1 zi, cam greu de facut asta cand ai si copii dupa tine.Inca sper sa vina si momentul ala.

  4. indiferent spune:

    Daca iti doresti, va veni si momentul teatrului! Dorul nu te lasa, face el ceva si in privinta asta … Ma bucur de cunostinta🙂

Lasă un răspuns

