coltunasi „a la indiferent”, indiferent cati …

Asa ziceam si eu: decat sa stau sa astept, mai bine ma apuc de gatit.

Si am cumparat un piept mare de curcan, l-am spalat bine, l-am taiat aproape cubulete si l-am pus la fiert cu putina sare.

Apoi, mi-am pregatit aluatul pentru coltunasi, asa cum imi amintesc de la mama: 1 kg faina; o cana cu apa; 6 oua mari si proaspete de la gainusele mancacioase de la tara; 2 lingurite rase de sare si un strop de ulei (daca vrei de masline, ar fi perfect). Aluatul l-am facut mai indesat, adica tare si neted, dar si elastic, l-am intins ca la foaia pentru taitei, l-am taiat patrate …  Se pot prepara in diferite forme si marimi, functie de preferinte, dar aluatul este intotdeauna acelasi, indiferent de umplutura aleasa. Am cautat pe net si am vazut ca se poarta aluatul facut cu caimac si rom, dar eu prefer reteta clasica mostenita de la mama.

Cand a inceput sa fiarba carnea, mi-a venit ideea sa fac si o supa, asa ca am curatat rapid legume si le-am „trantit” si pe ele la fiert, gandindu-ma ca va fi si mai gustoasa carnea mea. Am scos cubuletele si le-am uscat. Apoi, am pregatit amestecul, zic eu inedit, pentru a umple coltunasii: am amestecat cubuletele fierte cu ardei gras rosu proaspat taiat maruntel, 1 ceapa taiata pestisori, ghimbir, ienibahar, marar si patrunjel.

Am umplut coltunasii, i-am indoit in colt, astfel incat sa formez triunghiuri si i-am lipit bine pe margini. I-am rumenit frumos in ulei,  pe ambele parti …

Deci, indiferent cati coltunasi „a la indiferent” o sa-ti iasa, te asigur ca invitatii tai vor fi extrem de fericiti. Iata, deci … o portie de fericire !

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Retete culinare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la coltunasi „a la indiferent”, indiferent cati …

  1. Zina spune:

    Mmm, deși sunt după un mic dejun mai mult decât copios, am salivat mai tare decât Kory !

  2. Pingback: SOSURI PICANTE - 2 - Rețete culinare

  3. indiferent spune:

    Ma bucur, Zina !🙂 Stiu, nu ar trebui uitata reteta asta, asa ca am facut bine sa o scriu aici.

  4. Pingback: Colţul romantic – 21 « Colţu' cu muzică

  5. Pingback: Colţul european – 21 « Colţu' cu muzică

Lasă un răspuns

