Blink

Candva, un prieten drag mi-a recomandat 2 carti ale lui Malcolm Gladwell: The Tipping Point si Blink. Scriu despre ele pentru ca si eu vi le recomand. Atunci, le-am cumparat de la Humanitas; sunt in biblioteca mea si „s-au cerut” a fi din nou citite. Blink, spre exemplu, are din nou o influenta mai pregnanta in puterea mea de a lua decizii spontane, dar edificatoare si nu cred ca este intamplator. Evenimente recente in viata profesionala sau chiar intamplari uitate revin in atentia mea, cu uimire, cu interes, cu speranta.

Exista o nuanta in interventia astrala, pe care uneori o ignoram, dar exista si cele 2 secunde pe care, de asemenea, le ignoram. Uneori, ignoram totul. Alteori, suntem atenti la tot. Gladwell are, insa, dreptate cand spune „o decizie luata rapid, poate fi la fel de buna sau chiar mai buna decat una la care stai sa te gandesti mai mult timp”.

Mi-am propus sa fiu mai atenta la ce se intampla cu cele 2 secunde, caci pot fi determinantele unor directii. Poate ca nu intotdeauna am sa si reusesc. Dar in viata mea, asa cum este ea, cred ca a fost vorba despre cele doua secunde in care mi-am creat o impresie despre un anumit lucru, despre acea judecata care se petrece intr-o clipita (“blink of an eye” – de aici si numele cartii).

A, da … Nu pot sa uit si de capitolul „Blink si bruschete” din cartea lui Alice Nastase („Dragostea e un bonsai”), pentru ca analizand acum ceva ce s-a intamplat, concluzia este una atat de evidenta. Raspunsul in inima mea era deja dat in 2 secunde prin pronuntarea unor cuvinte („nu am ce sa-ti ofer”) si atunci, daca as fi decis ca alta este directia mea, probabil acum eram in America … Glumesc !

Alice Nastase spune acolo: „Imi aminteam mereu de cartea lui Malcolm Gladwell … Citisem acolo ca, de fapt, intelegi totul in primele doua secunde. Ca nu e nevoie decat de o zbatere de aripi a pleoapelor ca sa pricepi toate cotloanele prezentului si ale viitorului. Si eu am stiu, de atunci, dintr- o clipire, ca ma asteapta soarta de arici. Dar am uitat la urmatoarea clipire. Pentru ca el, intre timp, isi asezase palma pe sanul meu stang.”

Doar psihologia sta la baza intelegerii ?  Un interviu cu Gladwell: aici.

Deci, nu uitati: diferenta dintre o decizie buna si una gresita nu sta atat in volumul de informatii cu care lucram, cat in capacitatea de a ne concentra asupra unor detalii esentiale …

Indiferent ce faceti azi, exersati si influenta celor 2 secunde din viata voastra, indiferent de natura evenimentelor … Poate va prinde bine si apoi, imi veti povesti pe ce drum minunat sunteti, datorita unei decizii spontane, adevarate si concludente !

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Blink

  1. Zina spune:

    Scumpa mea, se și spune, de altfel, că primul gând ne este dat, iar pe următoarele ni le facem singuri și nu sunt mai niciodată la fel de bune ca primul !

  2. indiferent spune:

    Asa se spune, ai si tu dreptate !🙂

Lasă un răspuns

