a walk in the clouds …

         Marturisesc ca nu stiam prea multe despre vin. Il consideram un aliment, insotitorul unei cine romantice, prietenul mancarurilor deosebite. Cunosteam doar clasica regula: vin alb – carne alba (pui, peste) si vin rosu – carne rosie. Era acolo unde trebuia sa fie sau unde nu trebuia. Indiferent in ce imprejurari il intalneam, imi era aproape indiferent daca are o anumita culoare, un anumit miros, un anumit gust. Imi placea sau nu, indiferent de paharul in care se servea. Doar atat. Rareori m-am gandit la el ca la un dar special al vietii. Uneori il uram pentru ca schimba comportamentul unor fiinte pentru care reprezenta „uitarea de sine” si ii atribuiam vina de a exista.

Dar, acum … nu-mi mai este indiferent. Chiar il privesc ca pe un dar special … si asta pentru ca providenta mi-a scos in cale o poveste speciala, despre care nu voi da prea multe amanunte, ci doar voi lasa aici cateva impresii despre efectul unei revelatii ce a facut sufletul sa simta importanta unei vieti traite cu adevarat, cu pasiune si respect …

Doar atunci cand ai ragaz sa asculti cu atentie despre cum ajung unii oameni sa-si impartaseasca viata, sa si-o traiasca impreuna la bine si la greu descoperind placerea de a face ceva special impreuna, intelegi si mai mult ca importanta sensului vietii are sens.

Doar atunci, cand dezinteresat de a obtine ceva doar pentru tine, intelegi ca vrei sa obtii recunoastere, interes si starea de fericire si de implinire, poti sa ai rabdare cu cei indiferenti la cine esti tu cu adevarat.

Vinul, cu aspect si culoare, cu miros si gust, cu drag si umor, are, ca orice pe lumea asta, valoare. Un sens unic pentru autostrazile interioare ale omenirii, cu destinatii splendide, poate mai bine zis: divine.

Am inteles ca atunci cand folosesti cuvintele ca sa exprimi intelesul actiunilor tale, trebuie sa le folosesti corect. Poate nu intotdeauna reusesti, dar…  Sa spui „a face vinul” nu este totuna cu a spune „a crea vinul”, „a bea vinul” nu este totuna cu a „degusta vinul„.

„Cine stie sa deguste un vin bun, stie sa soarba din el picaturi de geniu” – Baudelaire

Povestea speciala, impartasita de un om special, mi-a adus bogatie in suflet. Asa spun eu, de fiecare data, cand acumulez cunostinte noi despre ceva anume: ca ma imbogateste. Asa sunt eu bogata: cu oameni speciali langa sufletul meu, cu oameni frumosi, cu intamplari si evenimente speciale … M-a impresionat povestea, am cerut detalii si mi-au fost date. Am simtit altceva cand gandul meu s-a indreptat catre vin, am simtit altceva cand mi-am propus sa-i acord atentie, adevarata atentie. Chiar si numele dat unui vin inseamna ceva: ca nu esti indiferent la mesajul pe care ti-l transmite. (Va marturisesc ca „Miraculos” este numele celui mai interesant vin pe care l-am degustat vreodata !) Da, am avut fericita ocazie de a conversa incredibil despre vin, de a intelege pasiunea, de a afla ca vinurile au o personalitate, o viata si o identitate proprie. Am aflat despre punctele Parker, despre existenta sommelierului Sergiu Nedelea, despre baric, despre cramele Rotenberg … despre cat de important este sa folosesti paharul potrivit si cum ar trebui sa-l tii in mana … despre temperatura de servire a vinului pentru a-i aprecia toate subtilitatile …

Pot sa confirm ca astazi, mult mai mult decat ieri, vinul va face o altfel de plimbare cu mine … (nu una pe „sapte carari”, bineinteles !).

Scriind despre el, mi-am adus aminte de „A Walk in the Clouds”, un film deosebit, pe care vi-l recomand sa-l vizionati in compania unui vin deosebit.

Am putea spune despre vin ca este ca o plimbare printre nori ?

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la a walk in the clouds …

  1. Cu prima ocazie când vom deschide un vin roșu, vom vedea și filmul A Walk in the Clouds, mai ales că îi are ca protagoniști pe Anthony Quinn și Keanu Reeves, care nu ne lasă indiferenți !🙂

  2. Elena spune:

    E.B
    Miraculos vinul , miraculos si articolul pe care l-a inspirat.
    Miraculoasa simtirea autoarei.

  3. indiferent spune:

    Multumesc mult pentru cuvintele frumoase, doamna foarte draga mie. Miraculoasa este si intalnirea dintre oameni.

  4. Pingback: reteta mea: un fel de bruschete | Indiferent

Lasă un răspuns

