„Romania face parte din destinul meu”

„Romania face parte din destinul meu” spunea Octavian Paler si, astfel, transmitea esenta unui adevar: ca, indiferent pe unde ajungi in lumea asta mare, chiar daca nu mai vrei sa stii de unde ai plecat, intr-un colt al inimii tale, intotdeauna, se va odihni dorul de cuvinte romanesti, de cerul albastru privit de pe varful Toaca, de opincile („talpile tarii”) purtate cu mandrie de tanti Floarea (nu ezitati, dati click pe link) …

Privind-o si ascultand-o pe matusica mea de 84 de ani, acum cateva zile, in vizita mea la Tulcea, nu doar dorul de mama mea, l-am simtit, ci si dorul de concluziile unui om intelept. Octavian Paler. Asadar, in dimineata aceasta, am lasat-o pe Isabel Allende si al ei „Portret in sepia” si l-am citit pe Paler. Cu un altfel de interes decat cel care musteste peste tot … Apropo, dragii mei, nu-i asa ca simtiti si voi ca o sa ne inecam in oceanul asta de interese ? L-am citit si m-am gandit la ceea ce scriu eu in romanul meu. Si, am zambit. Pentru ca personajele principale ale romanului meu nu au facut demagogie, ci au propulsat, la nivel mondial, pedagogia neuitarii si semnificatia non-indiferentei.

Ceva maret, simplu si albastru, intotdeauna, va face parte din destinul nostru … Vom pastra, intotdeauna, intr-un colt al inimii, dorul de ceva minunat. Indiferent pe unde vom fi …

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la „Romania face parte din destinul meu”

  1. Clanmother spune:

    “Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată.”
    ― Octavian Paler

    Thank you for introducing me to a brilliant Romanian writer!! I very much enjoy your posts.

  2. Zina spune:

    Abia astept sa citesc romanul tau. Nu stiu daca nu gresesc, dar parca scriai undeva ca il vei scrie in limba engleza. Sper, totusi, sa existe si varianta in limba romana, apropo de ”dorul de cuvinte romanesti” !🙂

Lasă un răspuns

