Jocurile foamei

M-a prins. Sunt captiva lecturarii acestei trilogii, numai ieri am terminat primul volum, iar astazi si in weekend am deja stabilit ca voi termina de citit „Jocurile Foamei” de Suzanne Collins. Fictiunea este prietena buna cu mine, atat filmologic vorbind, cat si in cartile scrise cu pasiune si talent.

Am gasit la lecturare cuvantul „indiferent” de foarte multe ori si m-am bucurat. Am asociat cuvantul si l-am amestecat in sensuri cu „foamea” pentru ca e o realitate pe care multi oameni o traiesc chiar in zilele noastre.

Si eu stiu ce inseamna foamea. Foamea adevarata, care se instaleaza dupa cateva zile in care nici macar painea nu poate fi taiata in felii pe masa din bucatarie. Probabil suna ciudat pentru voi, cei care ma cititi si care imi dati „like”-uri pentru ca scriu inteligent si frumos. Pentru ca par puternica si fara grija foamei, dar cu trairi in viata asta la limite extreme. Clar. Si va spun ca este posibil si ingrozitor de umilitor. Simti ca te transformi in ceea ce nu vrei sa fi. Slava Domnului ca nu se intampla in fiecare zi si ca, indiferent cat de greu este de suportat, mai am decenta sa nu calc pe „cadavre” pentru o bucata de paine!

Ei, dar cartea „Jocurile Foamei” nu are nicio legatura cu jocurile foamei mele. Doar ca aduce in atentie ce inseamna sa fii flamand la propriu si la figurat. Pentru ca, da … descoperi in aceasta carte, oamenii flamanzi de un divertisment incredibil: lupta pe viata si pe moarte a unor copii. Adica copii gladiatori.

Opulenta cerseste ciudatenia, anormalitatea si mai ce ?

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Favoritele mele. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Jocurile foamei

  1. oana spune:

    si snobismul si egoismul si o atractie morbida de-a controla si a manevra masele de oameni, cu sau fara educatie…filmul, desi oarecum comercial datorita happy-end-ului, are un impact vizual destul de puternic.

  2. indiferent spune:

    Oh, Oana ! Bineinteles ca ai dreptate. Mi-a placut si filmul, dar cartea este chiar foarte bine scrisa.

  3. succesulpe spune:

    Voiam sa iti recomand sa vezi filmul dupa ce ai fi terminat roamanul..http://succesulpe.wordpress.com/2012/03/26/the-hunger-games-un-alt-film-de-succes/ dar se pare ca l-ai vazut deja🙂
    Poti sa iti imaginezi omenirea ajunsa in pragul foametei…

  4. Zinaida Strinu spune:

    Ma ingrozeste ceea ce ai scris… Cum se poate asa ceva ? dar unde traiesti tu ? Cum traiesti tu ? Cum traieste Ralu ?…
    Intrebari indiscrete. Socoteste-le retorice, daca vrei. Totusi, mi le pun…

Lasă un răspuns

