În sânul familiei …

Articolul meu de azi pleaca de la vizionarea emisiunii de la TV Paprika: „Gordon Ramsay – În sânul familiei”.

„Gordon știe câte ceva despre ce înseamnă să împaci cariera cu familia și în acest serial ne va demonstra că, indiferent cât suntem de ocupați, putem găti mese fantastice în fiecare zi, la micul dejun, la prânz și la cină, deopotrivă.”  As adauga eu citatului extras: … putem impreuna cu familia …

Am mai scris despre familie, l-am expus in cateva randuri pe Jamie Oliver cu acea iesire la picnic,recititi Sagrada Familia si amintiti-va, daca vreti, dar va recomand, de ceea ce are rost cu adevarat in viata.

Suntem diferiti, dar putem trai ca niste oameni frumosi si adevarati daca am intelege in profunzime mecanismele fericirii. Aseara am privit putin la filmul „The Next Karate Kid” si l-am auzit pe Mr. Miyagi cand spunea ca „prostie este atunci cand oamenii provoaca razboaie”. De tot felul, as spune eu. Cele mai grave, din punctul meu de vedere, sunt razboaiele din familie. Ele extrapoleaza agresivitatea in orice se intampla pe lume. Armonia din sanul familiei creaza oameni frumosi. Educatia din sanul familiei creaza oameni frumosi. Toleranta, rabdarea, calmul, cuvintele frumoase, respectul sunt, in principal, ingredientele iubirii adevarate, iar fericirea apare atunci cand exista implinire si liniste sufleteasca. Ingrediente proaspete si bune, la fel cum iti trebuie atunci cand gatesti.

Utopii … ar spune altii, dar recunoastem ca avem nevoie de placeri ca sa simtim ca traim. Placerea de a manca este una dintre placerile cele mai dorite de oameni. A manca dupa ce ai gatit in sanul familiei inseamna enorm pentru echilibrul emotional, indiferent ca esti adultul atat de experimentat si supus compromisurilor, ori ca esti adolescentul conditionat sine qua non de criza necesara pentru a deveni adult.

Dar viata este atat de diferita, natura umana este asa cum o descoperim in timp: complexa si complicata, iar ceea ce ar trebui sa se intample in sanul familiei se intampla in mod diferit … de la familie la familie.

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Emotii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la În sânul familiei …

  1. Bursucel spune:

    Frumoasă și de suflet pledoarie…❤

  2. Zina spune:

    Un articol plin de sensibilitate și înțelepciune. Mă bucur că pot spune că noi gătim împreună, în familie și pentru familie. Indiferent de faptul că apar și la noi mici diferențe de păreri, echilibrul este mereu prezent.
    Zi frumoasă, Liana !❤

  3. indiferent spune:

    Si eu ma bucur pentru tine, draga Zina ! Zile frumoase si tie !
    🙂

  4. eumiealmeu spune:

    M-ai făcut să am un zâmbet pe chip, amintindu-mi de ai mei, care privesc împreună pe Paprika și orice altă emisiune de gătit. Soțul meu și fiul sunt înnebuniți după bucătărit: primul este inventiv, al doilea e dornic în această vară *să aflu totul despre bucătăriile altor popoare*…. Când sunt ei doi la bucătărie, e o armonie perfectă. Când tre să facem totul repede, că nu mai putem de foame, tre să intru eu și să execut rapid tot ce dau ei comandă, pentru că – pe cât de pricepuți sunt! – pe atât de perfecționiști… și nu prea le ies repede, ci în ritm de… savurare…🙂 Așa că, da, timpul petrecut împreună în familie, gătind, poate fi una dintre bucuriile vieții.

Lasă un răspuns

