„femeie nu te nasti, ci devii”

images  Pentru Simone de Beauvoir, „feminitatea nu este data de natura, ci de cultura, nu decurge dintr-o esenta intangibila, ci dintr-o existenta istorica, nu e destin, ci produs: femeie nu te nasti, ci devii.”

Am fost intrebata de copila mea de 15 ani daca am citit-o pe Simone de Beauvoir si daca ii recomand sa citeasca „Memoriile unei fete cuminti”, caci in periplul ei de citit mult in vacanta, a dat peste aceasta carte. Am ramas fara cuvinte, mi-am amintit de „Al doilea sex” si mai ca-mi venea sa recitesc „Femeia sfasiata”, dar i-am raspuns ca alegerea unei astfel de carti presupune o atentie deosebita, o anumita dispozitie de a intelege si in niciun caz nu se compara cu „Sub aceeasi stea” de John Green, o carte pe care ea o indrageste enorm … si, totodata, i-am subliniat citatul celebru al scriitoarei „femeie nu te nasti, ci devii”.

Inclin sa cred ca am un copil precoce, deschis la analiza existentiala, profund in trairi si dornic de explorarea literaturii universale. Cert este ca literatura franceza va deveni un subiect foarte important in discutiile noastre, mai ales acum, cand liceul va insemna pentru ea filologie – bilingv franceza. Deci, nu stiu daca raspunsul meu e corect, dar cine mai stie ce e corect pe lumea asta …

Indiferent ce intrebari ma mai asteapta, sper ca, odata cu ea, imi voi adauga la cultura generala ceea ce nu am reusit candva si imi voi dezvolta apetitul pentru certitudinea ca principiile, odata cu trecerea timpului, se dovedesc eronate.

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

