Insemnari ale unui viitor agent literar …

Pentru ca totul in casa este curat, pus la loc, pilaful de orez cu legume si ciorba de fasole in frigider, targetul la jumatatea lunii atins, Raluca cu pregatirea la franceza pentru ca se apropie DELF-ul, afara frig si innourat, iar eu nu sunt in apele mele deloc… m-am gandit sa-mi concentrez atentia pe ceva si sa scriu aici despre 2 chestii: romanul meu si romanul la care scrie Catia Maxim.

Edell nu are suficient timp de scris la roman, desi a scris peste 280 de pagini, iar subiectul este interesant. Este prima ei carte, stie ca nu este scriitor, ci doar o amatoare de scris, dar cu ambitie de unicitate si recunoastere. Romanul va fi citit candva, asta este promisiunea … Respira prea frumos despre adevar, prea albastru de sincer, prea romantic pentru asa vremuri, prea diferit… Pentru mine are un farmec aparte, pentru altii vom vedea.

Catia, in schimb, scrie de zor, minunat si profund. Lucreaza la noul ei proiect, cu ambitia ei de sagetator pe care o ador, o schimbare inefabila de registru (de la romane de dragoste si roman istoric la un roman despre suferintele morale in perioada comunista), roman in care va dezvalui  supliciul unui om pentru ca asa a vrut ideologia comunista, dar simt, pentru ca am privilegiul de a fi un cititor onest si loial, ca va fi mai mult decat povestea unui singur om. Simt ca va fi un roman despre cum poate schimba raul umanitatea, indiferent de spatiu si timp. Va fi altceva, iar noi ne dorim tot timpul altceva, nu-i asa? Catia stie asta si ne pregateste ceva special. Ceva ce poate fi citit de la prima fraza si pana la ultima. Nu trebuie sa avem rabdare primele 250 de pagini din cele 838, ca sa intelegem si sa simtim ceva. Credeti-ma, am citit „Spune-mi cine sunt” de Navarro, aproape 1000 de pagini … si pot spune ca de la inceput si pana la sfarsit am simtit ca citesc ceva extraordinar … La romanele Isabelei Allende, simt la fel.

Ne impartaseste pe facebook, din cand in cand, din text, si bine face. Se documenteaza foarte mult. Ne place foarte mult cum face asta. Am fost martora la lansarile ei de carte si stiu foarte bine cat de apreciata este si de cine este. Nu doar de cititori, ci si de nume foarte importante ale literaturii romanesti. Este membra a USR, desi nu cred ca acest lucru o face mai vizibila, iar ea merita asta. Am asistat candva la o intalnire a membrilor USR si nu cred ca ati dori sa stiti ce impresie mi-a lasat. Uite, azi mai fac un pas pentru vizibilitatea Catiei Maxim. Simt ca, intr-o zi, va fi cunoscuta multora, mai mult decat Cartarescu … Apropo, puteti sa o votati pe agentiadecarte.ro la „cele mai bune carti ale anului 2015”, sectiunea Proza. 

 

Despre indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Emotii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Insemnari ale unui viitor agent literar …

  1. IB zice:

    Oh, mi-ar trebui si mie o menajera si o bucatareasa ca eu sa stau doar sa desenez :D. N-am nici pilaf, nici ciorba, nici n-am aspirat… noroc ca diseara suntem invitati, macar nu mai am grija mancarii azi.
    Acum aud de Catia Maxim. Unde putem citi mai mult?

Lasă un comentariu