schimbatori si nemultumiti

A citi inseamna a descoperi, a pasii cu incantare pe potecile vremurilor indepartate si minunate, dar si a concluziona ca oamenii au fost si vor fi intotdeauna niste fiinte schimbatoare si vesnic nemultumite de conditia lor.

Chiar daca mi-am imaginat dansatorii baletului rusesc, care purtau Chanel, scena creata de Picasso, muzica compusa de Stravinski si fundalurile pictate de Matisse, nu m-am putut opri doar la acumularea de informatii pentru cultura mea generala, caci din descrierea amanuntita a vietii celei care a fost Coco Chanel, mi s-a relevat, pentru a nu stiu cata oara, o intrebare, pe care, cu multa profunzime, scriitoarea contemporana Catia Maxim, a facut-o titlu de carte: „Ghici pe cine iubesc eu ?”. Tatal creatoarei, Albert Chanel, primul iubit Etienne Balsan, al doilea iubit Arthur Capel si cei care au urmat in viata lui Coco: Stravinski, Reverdy, ducele de Westminster, Iribe, von D … sunt personaje, ca si cei din antichitate, ca si cei din prezent, deopotriva barbati si femei, care prin felul de a fi, arata ceea ce este evident: o natura umana contradictorie din orice punct de vedere si in acelasi timp fascinanta.

Asa schimbatori si nemultumiti, traim azi ca si ieri pentru un maine din nou plin de intrebari, dar si un maine interesant, plin de speranta si frumusete. Nu plictisitor … apatic sau plin de rutina …

About indiferent

I am "indiferent", but not indifferent ...
Acest articol a fost publicat în Insemnari. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la schimbatori si nemultumiti

  1. Pingback: DOI ANI DE VACANTA de Jules Verne - Capitolele 15 și 16

Lasă un răspuns

